فیلم | امتیازات قرآن را بشناسیم
کد خبر: 3894463
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
رمضان با قرآن / 1

فیلم | امتیازات قرآن را بشناسیم

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود متوسل، مدرس حوزه و دانشگاه، در تبیین امتیازات قرآن از «مبارک»، «کریم» و «جامع» بودن نام برد و به تشریح آن پرداخت.

فیلم | امتیازات قرآنبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود متوسل، مدرس حوزه و دانشگاه و دبیر ستاد تفسیر قرآن کریم، به تبیین امتیازات قرآن کریم پرداخت.
 
قرآن خود را کتابی مبارک دانسته است، مبارک به معنای بابرکت بودن و خیر مستمر، ماندگار و فراگیر داشتن است؛ بدین جهت قرآن مبارک است چرا که از سوی خداوند که منشأ برکت در عالم است نازل شده است. همچنین قرآن به لحاظ زمان نزول که شب قدر  بوده است؛ مکان نزول که شهر مکه بوده است و محتوای آن نیز مبارک محسوب می‌شود. 
 
دومین ویژگی قرآن، «کریم» بودن است. قرآن به کسی که به محتوای آن عمل کند، کرامت و عزت می‌بخشد. همه انسان‌ها از کرامت ذاتی برخوردار هستند اما برای رسیدن به کرامت اکتسابی و با فضلیت‌تر بودن در میان سایر انسان‌ها باید به دستورات قرآن عمل کرد.
 
سومین ویژگی قرآن، جامع، فراگیر، جهانی و جاودانه بودن است. این کتاب راه رفع مشکلات انسان در تمام ابعاد فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... را آموخته است و برای آن راهکار دارد.
 
 
 
 
 
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha